Over authenticiteit, werken volgens je waarden, het beste maken van een situatie en de kracht van een uniek concept.

In deze rubriek ga ik in gesprek met vrouwen met een inspirerend verhaal.

In deze eerste ‘in gesprek met…’ stel ik een aantal vragen aan Maria Kroezen-Åkersten van LaCasaMia Beauty in Emmen en vertegenwoordiger van het professionele, biologische en natuurlijke cosmeticamerk MARIA ÅKERBERG uit Zweden.  

Ruim 20 jaar geleden leerde ik de van oorsprong Zweedse Maria kennen, toen ze haar schoonheidssalon in Emmen opende en ik als accountmanager werkte voor La Tinta Cosmétique.  Maria ging werken met onze Barbara Bort make-up en ik mocht haar de eerste jaren daarbij ondersteunen. Maria en ik hadden destijds al een klik en in de loop der jaren kwamen we elkaar geregeld weer tegen. Afgelopen juni raakten we weer in gesprek en kwamen we er achter dat we veel raakvlakken hebben. Tijdens mijn coachtrajecten hamer ik altijd op authenticiteit, werken volgens je persoonlijke waarden en het denken in mogelijkheden. Graag wil ik het verhaal van Maria met je delen, wellicht haal je er inspiratie uit!

Tijdens mijn coachtrajecten besteden we vaak de eerste sessie aan de persoon achter de salon. Wie ben je? Wat vind je belangrijk? Wat zijn jouw persoonlijke waarden en drijfveren? Hoe komt datgene dat je diep van binnen belangrijk vindt, naar voren in je salon? Hoe is dat voor jou? Hoe komen jouw persoonlijke waarden naar voren in je huidige werk?

Mijn 3 kernwaarden zijn: gezondheid, passie en kwaliteit. Dit vind je terug in alles wat ik doe, zowel in mijn werk als privé. Mijn werk is mijn passie en ik heb het zelf eigenlijk gecreëerd, door begin 2014 contact op te nemen met het Zweedse merk MARIA ÅKERBERG. Ik was de eerste schoonheidsspecialist en later de eerste vertegenwoordiger buiten Scandinavië. Dit prachtige, duurzame en eerlijke huidverzorgingsmerk past volledig bij wie ik ben en waar ik voor sta. Ik vind het prachtig om collega’s en klanten te mogen begeleiden bij natuurzuivere huidverzorging en een gezondere kijk op lichaam, huid en geest (schoonheid van binnenuit). Het draait uiteindelijk om je gezondheid en mijn motto is: “Weet wat je smeert!”. Mijn oprechte passie voor de eerlijke producten en voor biologische en natuurzuivere huidverzorging helpt mij om mijn boodschap over te brengen. Ik hoor heel vaak: “Maria, het klinkt heel logisch wat je vertelt, maar ik wist het niet!”.

Je hebt het niet altijd voor het zeggen wat er op je pad komt. Maar je hebt wel invloed op hoe je er mee omgaat. Jij moest het werken in de salon opgeven, hoe ben je daar mee omgegaan?

In januari 2020 ben ik ongelukkig gevallen en heb ik mijn elleboog gebroken. Door de eerste lockdown in het voorjaar van 2020, kon ik niet op tijd beginnen met mijn revalidatie bij de fysiotherapeut. Het elleboog gewricht is daardoor niet goed hersteld met als gevolg dat het onmogelijk is geworden om behandelingen te geven. Dus tot mijn grote verdriet heb ik mijn werk als schoonheidsspecialist moeten opgeven. Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad; het was niet mijn eigen beslissing en ik kon het niet afbouwen. Maar het was iets wat ik moest accepteren en loslaten. Heel fijn dat ik mijn werkzaamheden als vertegenwoordiger van MARIA ÅKERBERG verder kon uitbouwen en eigenlijk bevalt het me heel goed dat ik me nu volledig hierop kan focussen. Wel heb ik gelukkig nog regelmatig contact met mijn salonklanten voor product- en huidadvies!

Een onderdeel dat bij mijn saloncoaching vaak aan de orde komt, is het ontwikkelen van een sterk concept. Het concept van je bedrijf is de brug tussen je visie en je aanbod in de salon. Het onderscheidende vermogen van je concept is veel groter dan je aanbod aan behandelingen en producten. Wanneer je een uniek concept neerzet, heb je iets wat geen enkele concurrent heeft. Bij een sterk concept klopt alles, tot in de allerkleinste details! Alles wat je doet (of juist niet doet) en elke uiting moet je concept benadrukken. Ik vind dat  MARIA ÅKERBERG daar heel sterk in is; kun je daar iets over vertellen?

MARIA ÅKERBERG is een toonaangevend merk in professionele, biologische en natuurlijke huidverzorging uit Zweden. De producten van MARIA ÅKERBERG zijn goed voor zowel mens als milieu. Er wordt alleen gekozen voor producten die enkel natuurlijke mineralen en biologische ingrediënten bevatten en daarnaast staat duurzaamheid altijd voorop, van de op zonne-energie draaiende fabriek tot verpakkingsmateriaal en de keuze voor lokale telers en leveranciers. 

Wij geloven in huidverzorging die de natuurlijke schoonheid in ons allemaal naar voren brengt en die met een diepgaande verzorging blijvende resultaten weet neer te zetten. De huid kan zichzelf helpen, en wij willen daarbij helpen met diep doorwerkende producten die zorgen voor verzorging, hydratatie en herstel van de natuurlijke beschermende laag van de huid. Die filosofie is het uitgangspunt voor wat wij als merk beloven en je ziet hem terug in werkelijk alles wat we doen, tot in de kleinste details. Wij noemen dat Deepskin Organics®

Wil je in contact komen met Maria: kijk dan op https://lacasamia.nl/

Wil je meer weten over wat mijn coaching voor jou en je salon kan betekenen? Neem dan contact met mij op via info@johannanauta.nl of 06 25092702. Of plan een vrijblijvend oriëntatiegesprek op: https://johannanauta.nl/1-op-1-saloncoaching/